آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)
» امیرالمومنین(ع)-عید غدیر
» نشسته ام که برای دلم هوار کنم-عاشقانه
» چشم مرا پیاله ی خون جگر کنید-مناجات با خدا
» الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنی
» سوا نكن مطلب ارسالی ازhour-al-housain
» شهادت امام موی کاظم(علیه السلام)
» حسن جان
» راضیم و رضایت یزدانم آرزوست
» حسن جان
» برای بانوی آب و آینه
» غزل مصیبت بستر شهادت حضرت زهرا (س) (پـوشيه زدنـت مي كُــشد مرا)
» يا زهرا
» غزال
» غزال
» آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)
» «مزار بی نشانه»
» ای خدا خانه ات آباد ، خرابم کردی
» مهدی جان
» باز این چه شورش است که در خلق عالم است...
» حضرت زهرا(علیها السلام)در قیامت
درباره ما

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم واحفظ و اید قائدنا الامام السیدعلی الحسینی الخامنه ای والعن واهلک اعدائهم اجمعین من الاولین والآخرین...
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 146
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 88367
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

پیوندهای وبگاه
» مباحثه
» حسن جان
» دل گراف | delgraph
» جزیره مجنون
» روضه
» اهل بيت غزل
» زهرُالعسل
» تصویر دل
» پایگاه اشعار آیینی
» جواد حیدری
» یاحبیب الباکین
» طلوع ستاره
» سلطان عشق
» قطعه26
» سـواد آیـنه
» ابر و باده
» منتظر مهدی
» ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انتظار و آدرس mahdi.133.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)
+ نویسنده Revenger در پنج شنبه 8 فروردين 1392 |

فاطِمَةَ الزَهرا (س) :


( إِنَّ السَعید، کُلُ السَعید، حَقُ السَعید مَن أَحَبَّ عَلیا فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه )



تق تق تق صدای در آمد

و زمین لرزه ای دگر آمد

تا شنیدم صدای نحسش را

متوجه شدم عمر امد

تک و تنها به معرکه نه نه

بلکه او با چهل نفر آمد

نعره ای زد وبا خودم گفتم

به گمانم برای شر آمد

نعره ای زد علی بیا بیرون

مادرم گفت فتنه گر آمد

مادرم رفت پشت در اما...

ناگهان موج دردسر آمد

****

من دیدم چگونه در افتاد

و چگونه به دردسر افتاد

آنچنان با لگد به در کوبید

پشت در مادر از کمر افتاد

بر علی سینه را سپر کرد و

میخ در آمد و سپر افتاد

وسط شعله گیسوانش سوخت

و دگر او ز بال و پر افتاد

روی چادر سیاه مادر من

ردّ نعلین رهگذر افتاد

مادرم ناله ای زد و غش کرد

و به جان حسین شرر افتاد

****

ناله هایش به عرش اعلی رفت

غصه هایش برای مولا رفت

لحظاتی گذشت و مادر من

پلک چشمش دوباره بالا رفت

بی تعلل گرفت از دیوار

و سراسیمه بی محابا رفت

جز خدا از کسی نمی ترسید

مادرم مرد بود و تنها رفت

یا علی یاعلی علی گویان

به گمانم سراغ بابا رفت

او نه تنها فقط برای فدک

سوی مسجد برای احیا رفت

غم عالم روی دلم بنشست

مادر زخم خورده ام تا رفت

****

مادرم رفت و مختصر برگشت

مادرم رفت و محتضر برگشت

مادرم رفت و مجتبی را برد

حسنم با دو چشم تر برگشت

متوجه شدم چه رخ داده

همچو مرغی شکسته پر برگشت

وقتی آمد شکسته تر شده بود

مادرم دست بر کمر برگشت

زیر چشم ترش سیه شده بود

زار ومحزون وشعله ور برگشت

توی گوشش صدای سیلی بود...

شکرلله که از خطر برگشت

****

بعد از آن روز لعنتی هر روز

مادرم بود و محنتی هر روز

غصه اش بی کسی حیدر بود

مادرم بود و غربتی هر روز

می شکست قلب مهربانش با

گله ای یا شکایتی هر روز

مادرم بود و یاد آن کوچه

خاطرات جسارتی...هر روز

مادرم بود وبستری...ای وای

درد و خون جراحتی هر روز

شانه و گیسوی پریشانم

مادرم بود و زحمتی هر روز

****

غصه ها را به جان خریدم من

ناله ی أشهدش شنیدم من

دل شب پای غسل مادر خود

معجر از روی سر کشیدم من

بر سرم میزدم ، نپرس چرا

گونه هایی کبود دیدم من

دست وپایم چو بید میلرزید

بغل مادرم پریدم من

آستین در دهان و نیمه ی شب

پای تابوت او دویدم من

****

وقت تدفین مادرم تا شد

قد رعنای حیدرم تا شد

با سر زانویش زمین افتاد

اسدالله اسیر غم ها شد

محرمی در برش نبود آنجا

پدرم در مدینه تنها شد

دست هایی به یاری اش آمد

نور جدم نبی هویدا شد

بگذرم مادر جوان مرگم

عاقبت همنشین "بابا" شد

مطلع باش گریه کن ، این هم

آخر ماجرای زهرا شد 

«علیرضا خاکساری»

http://www.sael110.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...